zondag 19 mei 2013

Singin'Sunday #4

Singin'Sunday is geboren uit mijn liefde voor zingen, geloof het of niet, maar ik zing! En als ik de mensen om me heen moet geloven ook nog vrij goed. In deze rubriek komen elke zondag liedjes uit de oude en de nieuwe doos, die ik geweldig vind om te luisteren, om te zingen, of welke past bij mijn afgelopen week. Soms zijn het meezingliedjes, soms zijn het lekkere dans liedjes die je lekker wegblazen. Niks is te gek!

Afgelopen week heb ik een zware schok te verdragen gehad. Mijn studiecoach is overleden, daarom ben ik ook de afgelopen week helemaal niet op mijn blog geweest. Wel heb ik ondertussen een boek uit gelezen, en ben ik met 2 boeken tegelijk bezig zelfs, maar deze week staat voor mij echt samen met de dood, nieuw leven en spiritueel zijn. Mijn studiecoach was zelf namelijk heel erg spiritueel, ze heeft gezegd dat ze geen afscheid had genomen maar tot ziens, we zien elkaar weer, in het volgende leven.

Bij dit thema heb ik liedjes gekozen die voor mij voor de dood staan.

Dit lied (Wereldreis - Liesbeth list) werd gedraaid op de crematie van mijn studiecoach, echt een nummer dat haar weergaf, ze had namelijk een ziekte in haar botten waardoor ze over een paar jaar niets meer zou kunnen doen, wat ze niet wilde, en heeft besloten om euthanasie te doen.

Dit is een nummer dat ik heel mooi vind (Afscheid nemen bestaat niet - Marco Borsato) Eigenlijk gaat het over dat iemand weggaat maar er altijd voor je zal zijn. Prachtige betekenis toch?

Dit nummer van Andrea bochelli werd gedraaid op de begrafenis van mijn opa, ik was 5 jaar oud ,maar elke keer weer als ik dit nummer hoor moet ik aan hem denken.. Zooo mooi dit!


Weten jullie nog mooie afscheidsliedjes?
X, LiesReads

1 opmerking:

  1. Marco Borsato is mijn favoriete nederlandstalige artiest! Zijn nummers weten me echt te raken :).

    BeantwoordenVerwijderen