zaterdag 16 maart 2013

Balletschoenen en boxershorts ;; Els Ruiters

Balletschoenen En Boxershorts 





Titel: Balletschoenen & Boxershorts
Genre:
Chick-lit/Roman
Auteur: 
Els Ruiters
Verschenen:
2009
Pagina’s:
225
Uitgever:
VCL
Uitgelezen: 12'03'13






Eva is 24 jaar oud en woont nog bij haar ouders. Ze werkt in het boetiekje van haar moeder en woont thuis bij haar ouders, daar huurt ze de boven etage zodat ze zich nog redelijk zelfstandig voelt. Over haar verleden praat ze niet graag, want er is een zwarte periode waardoor ze niet anders kon dan van kamers afgaan en weer terug naar het ouderlijk nest te verhuizen. Ook heeft ze een passie voor dansen. Ze danst zoveel als ze maar kan. Als er dan ook een studiebeurs waar zij dé gelukkige van kan worden weet ze niet hoe hard ze haar best moet doen. Of heeft ze toch een andere roeping..?

Wát een heerlijk boek! Ik heb er welgeteld 3 dagen over gedaan. Het is geschreven in ik - vorm, wat ik erg prettig vind lezen, omdat ik dan het idee krijg dat het over mij gaat. Zo kan ik heel makkelijk de boekenwereld betreden en me inleven in het personage. 

Er zit veel humor in. Zo heb je een vriendin van Eva, Patricia die voor veel humor zorgt in dit boek. Ze is een leuke meid met een hartje van goud, maar je moet niks verkeerd zeggen! 

Het is ook heel vlot geschreven, waardoor het lekker weg leest. Heerlijk in de zon, of op een lekkere winteravond met een lekker wijntje of zo. En ook het einde is heel anders dan je denkt. Heel verrassend vond ik het! Ik raad dit boek zeker aan! Ik ben zelfs al met een ander boek van Els ruiters begonnen, namelijk Ik snap je not! Hierover natuurlijk later meer!

X, LiesReads!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten