maandag 11 maart 2013

Verraden ;; P.C Cast & Kristin Cast




 Titel: Verraden (Betrayed)
Genre:
Fantasy
Auteur: 
P.C Cast & Kristin Cast
Verschenen:
2010
Pagina’s:
344
Uitgever:
Boekerij
  



Op de achterkant:

De kersverse vampier Zoey Redbird woont sinds kort in het Huis van de Nacht. Ze heeft de enorme vermogens omarmd die de vampiergodin Nyx haar gegeven heeft, en ze begint te begrijpen wat het betekent om de leider van de Duistere Dochters te zijn, de hoogste elite in het Huis. Dan gebeurt het ondenkbare: menselijke tieners worden vermoord, en alles wijst naar het Huis van de Nacht. De spanning tussen de mensen en vampiers in Tulsa is dan ook te snijden. Zelf raakt Zoey betrokken bij een verboden flirt die haar afleidt van de dreigende crisis.

Mening:

Dit is het 2e deel uit de House of Night series, welke ik ook in het Engels heb gelezen, ik heb voor jullie even de vertaling opgezocht zodat iedereen het kan lezen.   Het 2e deel is veel beter dan het 1e deel. Natuurlijk heb je dat vaak bij series. Het eerste deel is altijd om de personages voor te stellen. Hier komen de eerste vraagtekens bij wie Zoey wel en niet kan vertrouwen, wat uiteindelijk (in deze of het volgende deel) een verrassend iemand is, van wie ik het niet had verwacht! Ook wordt er meer spanning opgebouwd, waardoor je na dit deel gelijk door wilt lezen. Dat vind ik ook altijd erg leuk bij series. Dit deel heb ik dan ook in een paar dagen uitgelezen, omdat het zo spannend en toch grappig tegelijkertijd was. Ik vind dat zelf echt een superleuke combo :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten