donderdag 21 maart 2013

Oorlogsgeheimen ;; Jacques Vriens

Oorlogsgeheimen    



Titel: Oorlogsgeheimen
Genre:
Jeugd/Geschiedenis
Auteur: 
Jacques Vriens
Verschenen: 2007
Pagina’s:
158
Uitgever:
Van Holkema & Warendorf
Uitgelezen: 19'03'13 




 De elf jarige Tuur woont samen met zijn familie in Zuid-Limburg. De oorlog is in volle gang, en dat vinden Tuur en zijn buurmeisje Maartje eigenlijk wel heel erg spannend. Ze snappen er niet heel veel van, maar wel dat de Duitse mensen heel erg slecht zijn, en dat Hitler de wereld over wil nemen. Tuur wil graag meer weten over de oorlog, maar zijn vader vindt hem te klein, wat Tuur weer heel erg irritant vind. Hij wil het gewoon weten.

Op een dag vertelt Maartje een groot geheim en een paar dagen later is Maartje weg. Opgehaald door de Duitsers. De oorlog wordt nu ineens een stuk minder fascinerend voor Tuur...

In de eerste instantie had ik niet eens door dat dit boek een jeugdboek was, laat staan geschreven door Jacques Vriens! Pas toen ik bij het 2e hoofdstuk vond ik het wel erg kinderlijk geschreven en keek ik wie de schrijver was. Maar dit boek geeft een goed beeld van de oorlog, Wat ik ook erg fijn vond was dat ik het gevoel kreeg alsof ik in Tuurs wereld leefde. Ik had dit boek nog nooit eerder gelezen, wat eigenlijk een schande is vind ik zelf, maarja 2007, toen was ik eigenlijk al te oud voor kinderboeken :)

Lees jij graag kinderboeken?

X, LiesReads

1 opmerking:

  1. Ik lees eigenlijk nooit kinderboeken, wel af en toe Young Adult boeken, maar dat is toch anders. ;) Leuk dat je dit boek gelezen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen