donderdag 14 maart 2013

Een echte vrouw ;; Michael Berg



Titel: Een echte vrouw
Genre:
Thriller
Auteur: 
Michael Berg Verschenen: 2012
Pagina’s:
381
Uitgever:
House of books
Uitgelezen: 08'03'13




Chantal Zwart werkt in Frankrijk op een radiozender, de RLP. Haar baas, Christophe word op een avond overreden, een ongeluk op het eerste gezicht en zo sluit de politie dan ook haar zaak. Chantal gelooft dit eerst ook en wil een interview maken met iedereen die hem heeft gekend, om een "portret van hem te maken". Tijdens de interviews komt ze erachter dat er veel meer aan de hand is, en dat er meer achter zijn dood zit.

Wat een boek. WAUW! Ik heb het boek in een paar dagen uitgelezen, zó spannend was het. Vanaf de eerste pagina was ik geboeid. Het begint al met dat Chantal het nieuws van haar pas overleden baas hoort, en dat de hele redactie geschokt is. Uiteindelijk blijkt het om moord te gaan. Er zijn namelijk nog 2 andere klasgenoten "ongelukkig om het leven gekomen". Chantal zoekt dit tot op de bodem uit, en regelmatig dacht ik dat ik wist wie de moordenaar was. Zelfs in het laatste hoofdstuk beet ik me vast in wie ik dacht dat de moordenaar was. Dit boek is spannend tot de laatste bladzijde. Wat ik ook erg leuk vond was dat het in Frankrijk afspeelt, terwijl Michael Berg oorspronkelijk uit Nederland komt. Ik ben zelf nog nooit in Frankrijk geweest, maar kon me goed indenken hoe het er allemaal uitzag.

Ook heb ik gezien dat hij meer boeken heeft geschreven. Deze staan allemaal zeker op mijn to read list!

X, LiesReads

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik raad het je zeker aan! Het is echt een supergoed boek. Ik kon ook niet wachten tot ik hem helemaal had uitgelezen :)

      Verwijderen